Oplevelsessummen

Hvordan opleves du på nettet. Bør du have en ny hjemmeside eller satse mere på Facebook. Hvordan klarer du dig i forhold til din konkurrenter, og hvad hvor bør du indsætte dine ressourcer. Alle disse spørgsmål samt mange flere får du svaret på når jeg analyserer din online behov.

Jeg tager udgangspunkt i et analyseværktøjet “Oplevelsessummen”. Modsat mange andre brugervenligheds- og UX-test, så har Oplevelsessummen ikke kun fokus på fejl og mangler. Med et særligt fokus på værdiskabende oplevelser giver den et klart overblik over hvordan virksomheden bedst muligt kan skabe værdi for målgruppen. Jeg tester websitet for både positive og negative oplevelser og kommer med en vurdering af websitets oplevelsespotentiale.

Eksempel på en oplevelsessum for et website med mange negative oplevelser.

Positive og negative oplevelser.

Filosofien bag oplevelsessummen er at traditionelle testmetoder kun fokuserer på at leve op til de forventninger vi som brugere har til et website. Der må ikke være fejl, det skal være nemt at finde og let at bruge. Med oplevelsessummen indrages også de positive oplevelser.

Pointen er at hvis vi kun har fokus på at fjerne negative oplevelser og ikke at skabe positive oplevelser, så fjerner vi helt oplevelseselementet. Det betyder at din side ikke gør indtryk og derfor let bliver glemt igen.

Mit mål er ikke at skabe websites, der giver brugeren lyst til at bruge mere tid på din virksomhed og gerne vender tilbage. En loyal kunde er meget mere værd end mange besøgende, der ikke kommer igen.

Giv dit website et serviceeftersyn!

Gennemgangen inkluderer en detaljeret analyse og afsluttende præsentation af oplevelsessummen med konkrete anbefalinger til det videre arbejde på nettet.

Send mig en besked – så vender jeg tilbage hurtigst muligt.