Hvem er ForSørenDa?

Bag ForSørenDa står Søren Hougård Nielsen. Siden jeg fik min første internetforbindelse i slutningen af forrige årtusind, har jeg interesseret mig for internettets mange muligheder. Jeg brænder  for digitale oplevelser og udviklingen af det skæve og overraskende men samtidigt nære og vedkommende.

Jeg har en bachelor i medieret kommunikation og en kandidat i oplevelsesøkonomi med speciale i internetbaserede oplevelser. Jeg har tidligere haft virksomheden Klunz-design og er handelsuddannet i Dansk Supermarked, med speciale i kapitalkædedrift.

Min holdning er at oplevelsesdesign på nettet skal tages seriøst – Websites skal afspejle virksomheden og samtidig give de besøgende en oplevelse, der giver dem lyst til at komme igen.

Fra brugeroplevelse til brugerindlevelse! Hvorfor?

1. Jeg kan bedst lide koncerter, hvor jeg bliver revet med af stemningen

Når jeg nævner oplevelse på nettet, får dem jeg taler med som regel en af to vidt forskellige associationer:
1. En udvidet form for brugervenlighed, der handler om at gøre et websted mere behageligt at bruge.
2. Underholdning, hvilket betyder sjove gimmicks, flash animationer og spil. 
Ingen af delene er nødvendigvis forkerte, men de er heller ikke dækkende. Mit mål er oplevelser, der skaber indlevelse og engagement – det er her værdien opstår, og får brugeren til at komme igen.

2. Jeg vil gerne udfordre det normale og “vi plejer” 

Den traditionelle tanke bag brugervenlighed handler om at hjælpe  brugerne hurtigst muligt igennem en proces – og derved bruge så kort tid på en websitet som muligt. Mit fokus er på værdiskabende oplevelser, der giver brugerne en positiv oplevelse, som gør at de får lyst til at bruge mere tid på websitet. Oplevelser skal overraske og være tankevækkende, derfor er vigtigt at tænke anderledes. Jeg har højt fokus på, hvordan mine kunder kan differencere sig fra deres konkurrenter og skabe positiv opmærksomhed.

3. Jeg hader at tisse i bukserne

Det er en skam at se virksomheder bruge ressourcer på webdesign og markedsføringskampagner, der ikke skaber reel værdi. Mange tiltag såsom Facebookkonkurrencer er som at tisse i bukserne. Det varmer måske i starten med mange likes, men når konkurrencen er overstået er der ikke nødvendigvis skabt noget goodwill hos målgruppen. Derfor bliver det let en klam fornemmelse at betale regningen. I stedet arbejder jeg med strategier hvor målgruppen bliver engageret på en meningsgivende måde.

4. Jeg tror på faste forhold frem for one night stands

Jeg har et fokus på at skabe loyale kunder, som på længere sigt vil generere høj værdi for virksomheden, frem for mange besøgende, som kun kommer en gang. Derfor kan den gode oplevelse ikke stå alene, den bør bakkes op af ærlighed, troværdighed og gensidig indlevelse i hinanden. Dette gælder selvfølgeligt også i mit eget arbejde, hvilket betyder at jeg hellere siger nej til et job, som jeg ikke mener matcher mine kompetencer fremfor at levere et halvt resultat.

Vision

Mit vision er at styrke en virksomheders tilstedeværelse på nettet gennem værdiskabende oplevelser på websites og sociale medier, således at brugernes indlevelse i virksomheden styrkes og der dermed skabes flere loyale kunder.

Kontakt mig straks på mail hvis du vil have mit bud på hvordan din virksomhed kan klare sig bedre på nettet.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *